Kupujemy rowerowe klocki hamulcowe

Kupowanie rowerowych klocków hamulcowych dla wielu rowerzystów jawi się jako zadanie bardzo trudne i skomplikowane. Faktycznie może takie być, lecz jedynie wtedy, gdy nie zna się podstawowych zagadnień oraz rodzajów klocków dostępnych na rynku. Informacji tych nie jest zbyt dużo, dlatego też warto je poznać i bez większych problemów wymieniać klocki hamulcowe w swoim rowerze.

Rodzaje stosownych hamulców

Zdecydowanie najważniejszą sprawą podczas wybierania klocków hamulcowych do roweru jest zorientowanie się, jaki się posiada system hamulcowy. Na rynku występuje ich kilka wersji, a każda z nich wymaga stosowania nieco innego rodzaju klocków.

Wśród tych najpopularniejszych wymienić można V-Brake, tarcze hamulcowe, cantilever oraz double pivot. Warto dokładnie sprawdzić, które się posiada, ponieważ kupując nieodpowiednie klocki, nie da się ich po prostu użyć w danym systemie.

Jaka tarcza ścierna?

Zupełnie innego rodzaju sprawą jest to, jaką powinny mieć kupowane klocki powłokę ścierną. Jest to bardzo ważna cecha, ponieważ będzie miała wpływ nie tylko na siłę hamowania, lecz również na to, jak szybko będzie się zużywała tarcza hamulcowa.

Zdecydowanie najdelikatniejszy dla niej będzie klocek żywiczny, który niestety jest dość słaby, jeśli chodzi o siłę hamownia. Z drugiej jednak strony jest model metaliczny, który ma ogromną siłę hamownia, lecz niestety powoduje konieczność częstego wymieniania tarczy hamulcowej, ponieważ ją szybko niszczy.